0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

یکی از موارد حائز اهمیت در زمان خرید، بررسی قیمت آهن و تجهیزات فولادی است. با ما همراه باشید تا در مورد عوامل موثر بر قیمت تیرآهن صحبت نماییم.

تورم و نوسان قیمت ارز

یکی از بزرگ ترین دلایل تغییرات لحظه ای قیمت انواع فلزات مانند فولاد و تیرآهن، نوسانات ارزی کشور بوده و با توجه به اینکه روزانه قیمت ها در حال تغییر است، پس می توانید با توجه به قیمت روز انواع فلزات و قیمت ارز های جهان نسبت به ریال خریداری نمایید.

قیمت مواد اولیه

قیمت مواد اولیه فولادی مانند شمش فولاد و سنگ آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از عوامل موثر بر قیمت روز تیرآهن محسوب می شود. افرادی که از معادن فلزات را استخراج می کنند نیز با توجه به قیمت روز سنگ آهن معامله می نمایند. اگر قیمت سنگ آهن در بازار افزایشی باشد، در قیمت تیرآهن موثر خواهد بود.

قیمت جهانی اهن

آهن در بازارهای بین المللی مانند طلا، نقره و برنز به صورت جهانی و لحظه‌ای معامله می ‌شود و افرادی که در بازار های بورس و شاخص های جهانی فعالیت می کنند، می توانند در تعیین تکلیف قیمت آهن موثر واقع شوند. در صورتی که قیمت آهن دچار تورم جهانی شده و رو به افزایش باشد، قیمت آن در داخل ایران نیز افزایشی خواهد بود.

اگر قصد خرید تجهیزات فلزی و انواع آهن آلات مانند میلگرد، آهن، پروفیل، نبشی، ناودانی و ورق های فلزی را دارید، می توانید برای بررسی آخرین قیمت محصولات به سایت آهنیست مراجعه نمایید.

عرضه و تقاضا در بازار آهن

یکی از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن عرضه و تقاضا در بازار آهن است. آهن و تجهیزات فولادی برحسب عرضه و تقاضا قیمت آن در نظر گرفته می‌ شود. اگر آهن به کالایی کمیاب و با ارزش تبدیل شود، گران تر از قیمت جهانی و عرف آن در کشور معامله خواهد شد اما اگر عرضه آن افزایش یابد، باعث کاهش و ضرر جریان افتادن صاحبان کسب و کار و فعالان فروش این حوزه می شود.

افرادی که بیشتر در حوزه فلزات و آهن فعالیت می کنند، همیشه قصد افزایش قیمت و تورم در فلزاتی مانند آهن را دارند تا شاهد افزایش قیمت شاخص های خود در بازار های جهانی باشند.

قیمت ظایعات تیرآهن

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن، قیمت ضایعات آهن بوده و یکی از روش های بازیافت و تولید دوباره آهن محسوب می شود. بسیاری از تولید کنندگان به دلیل گران بودن قیمت آهن در بازار های جهانی و مواد اولیه آن اقدام به خرید ضایعات آهن و بازیافت و تولید آن می نمایند تا با قیمت مناسبی به دست مصرف کنندگان برسانند.

مجموعه آهنیست یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش تجهیزات فلزی، تیرآهن ورق و غیره بود می توانید در صورت خرید از مجموعه آهنیست تخفیفات روزانه دریافت نمایید. برای مشاهده و استعلام قیمت انواع تجهیزات فولادی و تعرفه آن از شهر تهران به سایر شهرستان ها با مجموعه آهنیست تماس حاصل نمایید.

هزینه های حمل و نقل

تیرآهن، میلگرد و انواع ورق های فلزی تجهیزات سنگینی بوده که امکان انتقال آن با خودروهای سبک تر وجود ندارد و باید توسط تجهیزات سنگین مانند تریلی کفی منتقل شود. البته امروزه در داخل شهر ها برای انتقال از خودرو های سبک تری نیز استفاده می نمایند و هر حال هزینه انتقال تجهیزات فلزی از مبدا کارخانه یا شرکت های فروش انواع تجهیزات فلزی تا محل مورد نظر اهمیت بسیار بالایی داشته و در قیمت خرید فلزات موثر واقع می شود.

جهت استعلام قیمت هزینه انتقال انواع فلزات خریداری شده از مبدا مجموعه آهنی تا مقصد خود می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و استعلام قیمت نمایید.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد عوامل موثر بر قیمت تیرآهن بود و سعی کردیم از لحاظ نقطه نظر های مختلفی این عوامل را به صورت شفاف بررسی نماییم. امروزه قیمت آهن آلات، انواع تجهیزات فولادی، تیر آهن و غیره به صورت لحظه‌ ای محاسبه می شود. پس از محاسبه قیمت خام و تولید شده آن مالیات و ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود. پس برای اطلاع از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن باید به مواد اولیه، قیمت جهانی، تورم های داخلی کشور، عرضه و تقاضا، قیمت ضایعات و هزینه های حمل و نقل آن توجه نمایید.

تفاوت آهن یزد با اصفهان

مطالب مرتبط :

قیمت روز میلگرد

قیمت روز نبشی

قیمت روز ورق