0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
وزن قوطی 40*60

پروفیل‌های فولادی برای ساخت سازه‌هایی با اسکلت فلزی و ماشین‌آلات غول پیکر نظیر جرثقیل‌های بلندمرتبه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این قوطی‌ها به واسطه داشتن استحکام بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه جایگزینی مناسب برای تیرآهن، نبشی و ناودانی به حساب می‌آیند. همچنین انواع مقاطع فولادی تاثیر قابل توجهی در افزایش استحکام و کاهش وزن کلی سازه دارند. این محصولات به دلیل کاربرد گسترده خود در ابعاد مختلف و با دو سطح مقطع مربعی و مستطیلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب از آهنیست جدول وزن قوطی 40*60 را ارائه کرده‌ایم. این جدول به شما کمک خواهد کرد که از کیفیت قوطی خریداری شده خود مطمئن باشید. همچنین در ادامه به شما نحوه محاسبه وزن مخصوص مقاطع فولادی 60 در 40 را آموزش می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

وزن مخصوص قوطی 40*60

یکی از راه‌های اطلاع از سنگینی مقاطع فولادی مختلف استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین مخصوص این کار است. اما اگر به هر دلیل امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشت، می‌توان از فرمول ریاضی برای برآورد سنگینی پروفیل در سایزهای مختلف استفاده کرد.
وزن قوطی در سایزهای مختلف بر اساس چند مولفه از جمله ضخامت، طول و نوع ساختار محصول محاسبه می‌شود. هر کدام از این پارامترها به نوبه خود باعث افزایش وزن پروفیل خواهند شد. آهن یکی از عناصر سنگین است که از معادن طبیعی به دست می‌آید. سنگینی پروفیل‌ها به چگالی و جرم این عناصر وابسته است و میزان دقیق آن توسط فرمول‌های ریاضی قابل اندازه‌گیری است.
وزن مخصوص قوطی 40*60 (کیلوگرم)= (چگالی آهن* عرض* طول* ضخامت پروفیل)/ 1000
برای استفاده از این فرمول در ابتدا باید با کمک یک کولیس و متر، طول، عرض و ضخامت مقطع مورد نظر را اندازه گرفته و در فرمول جایگذاری کنید. واحد اندازه‌گیری طول و عرض سانتی‌متر است، در حالی که ضخامت بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. همچنین به جای میزان چگالی آهن می‌توان عدد 7.86 را قرار داد.
فرمول بالا برای تخمین وزن قوطی‌هایی با ابعاد خاص نیز استفاده می‌شود. بنابراین در صورتی که ابعاد پروفیل مورد نظر خود را در جدول وزنی مقاطع فولادی مستطیل شکل پیدا نکردید، میزان آن را با کمک فرمول یاد شده محاسبه نمایید.
محاسبه وزن مخصوص قوطی 60 در 40 با استفاده از روش‌های مطرح شده بسیار آسان است. همچنین در بخش بعدی جدول وزن مقاطع فولادی 40*60 ارائه شده است که با کمک آن به راحتی می‌توانید سنگینی پروفیل مورد نظر خود را به دست آورید. با دانستن میزان سنگینی مقاطع فولادی می‌توانید از بابت خرید محصولی با کیفیت و استاندارد مطمئن باشید. البته نباید عواملی مانند قیمت آهن را نیز در هنگام خرید پروفیل نادیده گرفت.

وزن مخصوص قوطی 40*60

جدول وزن قوطی 40*60 در انواع ضخامت

پروفیل‌هایی با سطح مقطع مستطیل شکل در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات با طول، عرض و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و هر یک کاربرد خاصی دارند. تفاوت در طول، عرض و ضخامت پروفیل‌های فولادی باعث افزایش یا کاهش سنگینی آن‌ها می‌گردد. وزن مقطع فولادی نیز خود فاکتوری است که روی قیمت نهایی خرید این محصول تاثیر می‌گذارد. جدول زیر وزن قوطی 40*60 را در ضخامت‌های گوناگون نشان می‌دهد.

ضخامت (میلی‌متر)

سایز قوطی (میلی‌متر)

وزن (کیلوگرم/ متر)

1.5

40*60

2.33

2

40*60

3.11

2.5

40*60

3.84

3

40*60

4.62

3.5

40*60

5.33

4

40*60

6.06

جدول وزن قوطی 40*60 در انواع ضخامت

اگر پس از محاسبه وزن محصول از طریق فرمول، عدد حاصل کمتر یا بیشتر از عدد درج شده در جدول بود، حتما با فروشگاه یا شرکت سازنده تماس بگیرید. احتمال دارد که وزن نهایی پروفیل به دلیل استفاده از متریال بی‌کیفیت بیش از حد زیاد شده باشد. این امر باعث افزایش قیمت تمام شده پروفیل خواهد شد.
مقاطع فولادی از جمله قوطی 60 در 40 به دلیل استحکام بالا بیشتر از سایزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پروفیل با ضخامت 2.5 میلی‌متر بر طبق استاندارد DIN 2395 آلمان و جدول وزنی اشتال سنگینی برابر با 3.84 کیلوگرم در هر متر طول آن دارد. گاهی اوقات تفاوت اندکی در میزان سنگینی این نوع قوطی وجود دارد و آن هم به دلیل آلیاژ به کار رفته در ساخت محصول است.
شرکت‌های مختلف معمولا پروفیل 40*60 را در شاخه‌های 6 متری تولید می‌کنند که میزان سنگینی هر شاخه 24 کیلوگرم است. بهتر است که پس از خرید مقاطع فولادی، وزن آن‌ها را از طریق فرمول یا جدول اشتال محاسبه نموده و سپس عدد به دست آمده را با مقدار اندازه‌گیری شده توسط باسکول مقایسه نمایید.