0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
وزن پروفیل 30 در 30

پروفیل یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد برای ساخت سازه‌هایی با اسکلت فلزی است. این محصول در صنایع مختلفی مانند ساخت‌وساز، خودروسازی و تاسیسات به کار می‌روند. از این رو، قوطی‌ها در اشکال، ابعاد و وزن‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توان به قوطی با ابعاد 30x30 اشاره کرد. وزن پروفیل یکی از مهمترین خصیصه‌های این محصول است که باید در رنج استاندارد قرار داشته باشد. در واقع هر چقدر وزن قوطی مورد نظر شما به اعداد درج شده در جدول اشتال (جدول مشخصات پروفیل استاندارد) نزدیک‌تر باشد، به معنای بالا بودن کیفیت آن است. محاسبه میزان سنگینی سایزهای مختلف مقاطع فولادی به برآورد بودجه نهایی پروژه نیز کمک می‌کند. در ادامه مطلب، فرمول محاسبه وزن پروفیل 30 در 30 را به همراه جدول وزنی این محصول در انواع ضخامت بیان کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

وزن قوطی 30×30

پروفیل 30*30 در واقع یک قوطی سطح مقطعی به شکل مربع است که در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. برای محاسبه وزن این محصول، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از جمله می‌توان به مراجعه به وب‌سایت کارخانه تولیدکننده، استفاده از فرمول‌های تخصصی و بهره‌گیری از جداول وزنی معتبر اشاره کرد. مراجعه به سایت تولیدکننده پروفیل و جستجوی ابعاد مورد نظر یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای اطلاع از سنگینی محصول خریداری شده است. البته گاهی اوقات، این پارامتر در برگه آنالیز ارسال شده از طرف سازنده نیز درج می‌شود. فرمول برآورد میزان سنگینی سایزهای مختلف قوطی نیز به شرح زیر است: 

وزن پروفیل= چگالی آهن (7.86)* طول شاخه* ضخامت* (طول+ عرض)*2

هر کدام از این روش‌ها عددی تقریبی از سنگینی قوطی خریداری شده را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر این عدد با مقدار نشان داده شده روی باسکول نزدیک باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالای پروفیل است. اگر عدد باسکول با عدد حاصل از روش‌های مطرح شده تفاوت قابل توجهی داشت، نشان از کیفیت پایین مقطع فولادی دارد. در این شرایط لازم است که محصول خریداری شده به کارخانه یا فروشنده عودت داده شود.

وزن قوطی ۳۰×۳۰

وزن یک شاخه پروفیل 30 در 30

به طور کلی پروفیل‌ها در دو حالت 6 متری و 12 متری تولید می‌شود، در حالی که شاخه‌های 6 متری کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان‌سازی دارند. سنگینی این دسته از مقاطع فولادی به فاکتورهای متعددی نظیر ابعاد، ضخامت ورق و جنس ورق سیاه به کار رفته در ساخت آن‌ها بستگی دارد. لذا قوطی‌هایی با طول 6 متر بر اساس پارامترهای مطرح شده دارای وزن متفاوتی هستند. 

برای محاسبه وزن یک شاخه پروفیل 30*30 نیز مانند سایر ابعاد این محصول می‌توانید از جدول وزنی تولیدکننده، جدول اشتال یا فرمول‌های مخصوص استفاده کنید. معمولا کارخانه‌ها مقاطع فولادی با وزن متناسب با جداول اشتال تولید می‌کنند و شما به راحتی با مراجعه به این جداول می‌توانید از سنگینی محصول مورد نظر خود اطلاع یابید. جدول زیر وزن پروفیل 30*30 شش متری در ابعاد مختلف را نشان می‌دهد. برای اطلاع از سنگینی محصول مورد نظر خود نیز می‌توانید با کارشناسان آهنیست تماس بگیرید. 

سایز قوطی

ضخامت (میلی‌متر)

طول (متر)

وزن شاخه (کیلوگرم)

30*30

     
 1 6      

5.60

 1.25

7.00

 1.5

 8.40
 2

11.20

 2.5

13.95

 3

16.75

وزن یک شاخه پروفیل ۳۰ در ۳۰

جدول وزن قوطی30*30 در انواع ضخامت

مقاطع فولادی مربعی همانطور که از نامشان مشخص است، سطح مقطعی مربع شکل دارند و ابعاد سطح مقطع آن‌ها یکسان است. این مقاطع فولادی در ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند و هر یک کاربردهای منحصربه‌فردی دارند. در جدول زیر می‌توانید وزن پروفیل 30 در 30 را در انواع ضخامت مشاهده کنید. چنانچه ابعاد قوطی مورد نیاز شما سفارشی است و میزان سنگینی آن در جدول زیر وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از فرمول میزان ثقل تقریبی آن را بدست آورید. از آنجایی که فاکتور وزن بر قیمت پروفیل تاثیر قابل توجهی دارد، بهتر است که پس از خرید نسبت به محاسبه این پارامتر اقدام کنید.

ردیف

ضخامت (میلی‌متر)

سایز قوطی (میلی‌متر)

وزن (کیلومتر بر متر)

 1  1 30*30      

0.96

 2  1.25

1.19

 3  1.5

1.42

 4  2

1.78

 5  2.5

2.31

 6  3

2.73

جدول وزن قوطی30*30در انواع ضخامت

قوطی‌های 30 در 30 قیمت نسبتا پایینی دارد، زیرا جزو مقاطع فلزی سبک محسوب می‌شود. برای خرید این محصول بهتر است که به مراکز معتبر همچون آهنیست مراجعه کنید تا محصولی با کیفیت بالا برای شما ارسال گردد. مجموعه آهنیست به عنوان یکی از نمایندگی‌های مجتمع‌های فولادسازی سطح کشور با انتخاب بهترین برندها، محموله‌ای بی عیب و نقص را برای پروژه شما ارسال می‌کند. برای خرید یا استعلام قیمت روز پروفیل 30*30 یا سایر ابعاد آن کافی است که با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و پروسه ثبت سفارش را به کارشناسان ما بسپارید.

در آهنیست، شما می‌توانید پروفیل‌های 30 در 30 را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. تیم ما از کارشناسان فروش مجرب و حرفه‌ای تشکیل شده است که آماده‌اند تا به شما مشاوره دهند و هر گونه سوالی که در خصوص محصولات و سفارشات دارید، پاسخ دهند. برای ثبت سفارش خود و بهره‌مندی از خدمات تخصصی ما، لطفاً با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما در آهنیست، با هدف ارائه بهترین خدمات و محصولات، در کنار شما خواهیم بود.